Instrukcja użytkownika BIP
W celu ułatwienia korzystania z naszego Biuletynu Informacji Publicznej opracowaliśmy dla Was poniższy poradnik, który dostarcza kompleksowej wiedzy na temat roli BIP, jego elementów oraz sposobów korzystania z jego funkcjonalności i zasobów.
Instrukcja obsługi Biuletynu
Strona podmiotowa składa się z następujących elementów:
– nagłówka (na górze strony) zawierającego logo biuletynu, na którym umieszczony jest link do strony głównej BIP – www.bip.gov.pl,
– pola informacyjnego znajdującego się pod nagłówkiem – pole informacyjne zawiera nazwę Podmiotu, dane teleadresowe oraz adres jego strony www,
– wyszukiwarki (w lewym górnym rogu) – umożliwiającej wyszukanie informacji po słowach kluczowych,
– menu przedmiotowego (z lewej strony) zawierającego spis działów stron i podstron – służącego do wyboru kategorii informacji,
– okna głównego – gdzie wyświetlane są informacje,
– stopki – na każdej stronie Biuletynu Informacji Publicznej wyświetlana jest stopka podająca informacje:
• rejestr zmian,
• adres redakcji BIP,
• kontakt,
• informacje o serwisie:
a) mapa serwisu,
b) statystyki odwiedzin,
c) instrukcja użytkownika BIP,
d)redakcja BIP.
Kluczowym elementem, wykorzystywanym w celu pozyskiwania informacji znajdujących się w prezentowanym biuletynie, jest menu główne. Wyświetlane jest ono na każdej stronie serwisu, w postaci kolumny z przyciskami, po lewej stronie ekranu. Menu przedmiotowe podzielone na działy tematyczne w których znajdują się strony i podstrony informacyjne. Aby znaleźć informację należy kliknąć lewym przyciskiem myszy na nazwę strony. W oknie głównym ukaże się wówczas treść strony. Jeśli strona zawierać będzie dodatkowo podstrony, ich nazwy pokażą się w ramce w prawym górnym rogu okna głównego, a także na samym dole strony (wraz ze streszczeniem).
Do strony mogą zostać załączone pliki. W takim przypadku pod tekstem, u dołu strony widoczny będzie napis: załączone pliki, a pod nim wykaz plików wraz z ich nazwami, opisem i informacjami o publikacji.
WYSZUKIWARKA
Jeśli szukamy stron zawierających żądane słowo lub frazę, należy skorzystać z wyszukiwarki. Wyszukiwarka przeszukuje zasoby stron informacji publicznej według frazy wpisanej w polu formularza wyszukiwarki. Jeśli dana fraza zostanie odnaleziona, zostanie wyświetlona lista stron zawierających frazę, (tytuły stron, ich streszczenie oraz link do pełnej treści). Aby przejść do wyszukanego dokumentu należy kliknąć myszką na jego nazwie lub linku znajdującym się pod spodem.
Przeglądasz archiwalną wersję tej strony z dnia 2024-09-04 @ 09:01:07. Sprawdź różnice pomiędzy archiwalną a aktualną wersją.
Zmieniono:
Nie ma różnic pomiędzy archiwalną wersją z dnia 2024-09-04 @ 09:01:07 a aktualną. Może tylko zmieniono metadane.
Rejestr zmian bieżącej strony:
- Wprowadził(a): Admin, data: 2024-09-04 @ 09:01:07 [aktualna wersja]
- Wprowadził(a): Grzegorz Weber, data: 2024-09-04 @ 09:01:07
- Wprowadził(a): Admin, data: 2018-07-06 @ 09:05:28